Langkah Membuat Labu kuning masak lemak Yang Renyah

Labu kuning masak lemak. Kami di pantai timur selalu menggunakan lada hitam ganti cili api untuk masakan sayur lemak.bersama ikan bilis atau ikan yang direbus dgn sedikit air hingga kering air rebusan itu. Resepi Labu Masak Lemak. makanan yang disediakan beliau semuanya sedap, bahkan hampir semua resipi yang saya kongsikan di blog ini adalah hasil tapi setelah saya berjaya membuat labu kuning masak lemak aduhaai rasanya gembira hati ini dan saya mengikut sesuai manual yang diberikan ibu. Resepi Labu Kuning Masak - Saya masih ingat, ketika saya masih kecil, saya sering membantu ibu bapa selengkapnya bisa klik DISINI. labu memasak lemak yang saya kongse juga hasil pembelajaran darinya.

Labu kuning masak lemak Bahan yang di perlukan Labu kuning Sayur kacang Serai Bawang merah Bawang putih Buah keras Chilli padi Serbuk ketumbar. Kue lumpur labu kuning adalah salah satu resep kue basah tradisional yang sampai saat ini masih disukai oleh sebagian besar masyarakat kita. Teksturnya yang empuk dan lembut dengan citarasa khas dari bahan bahan alami yang digunakan memang membuat lumpur ini menjadi salah satu primadona. Cara membuatnya tidak sulit Labu kuning masak lemak menggunakan 11 bahan dan 1 langkah. Berikut cara membuat nya.

Bahan yang diperlukan Labu kuning masak lemak

  1. Dibutuhkan 300 gm labu kuning (potong2).
  2. Siapkan 3 tangkai kacang panjang(potong2).
  3. Siapkan bumbu halus👇.
  4. Dibutuhkan 3 ulas bawang putih.
  5. Dibutuhkan 2 biji buah keras(kemiri).
  6. Dibutuhkan 1/2 st lada putih(merica).
  7. Siapkan 1 ulas bawang merah hiris2 (di tumis).
  8. Dibutuhkan 200 ml santan pekat.
  9. Siapkan secukupnya air.
  10. Siapkan perasa,garam,ajinomoto,kaldu ayam.
  11. Dibutuhkan 1 batang serai di geprek.

Brilio.net - Labu kuning memiliki tekstur yang lembut dan empuk. Selain itu buah labu juga dapat dijadikan berbagai olahan kuliner. Banyak orang yang mengolah labu kuning dengan cara direbus, dikukus atau dibuat kolak. Padahal ada beragam olahan lain dari labu yang bisa kamu bikin.

Langkah Pembuatan Labu kuning masak lemak

  1. Panaskan air dalam periuk.masukka serai,bumbu halus.pabila air mendidih masukkan labu,begitu labu agak lembut masukkan santan,kacang panjang,perasa.mendidih matikan api.tuang tumisan bawang merah sekali minyak tumisannya sedikit..

Resepi Masak Lemak Labu yang mudah. Masakan ni memang sedap kalau dipadankan dengan ikan goreng atau sambal belacan. Resepi Masak Lemak Labu yang mudah. Hujung minggu lepas saya ke Cameron Highland. Eemm. jalan punya la jem,serik rasa nya 😩.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Langkah Membuat Labu kuning masak lemak Yang Renyah"

Posting Komentar

close